flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Нагадування учасникам судових процесів, як користуватись модулями ЄСІТС

17 січня 2022, 14:19

Рішенням Вищої ради правосуддя від 17 серпня 2021 № 1845/0/15-21 затверджено Положення про порядок функціонування окремих підсистем (модулів) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (ЄСІТС).

Відповідно до пункту 2 параграфа 2 розділу 4 Закону України "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів" (далі – Закон) підсистеми (модулі) ЄСІТС починають функціонувати через 30 днів з дня опублікування Вищою радою правосуддя відповідного оголошення.

У газеті «Голос України» від 4 вересня 2021 № 168 (7668) Вищою радою правосуддя опубліковано оголошення про початок функціонування трьох підсистеми (модулів) ЄСІТС – "Електронний кабінет", "Електронний суд", підсистеми відеоконференцзв’язку.

Таким чином, зазначені в оголошенні Вищої ради правосуддя підсистеми (модулі) ЄСІТС почали офіційно функціонувати з 5 жовтня 2021 року.

Звертаємо увагу,  що з початком функціонування підсистем (модулів) ЄСІТС відповідно до вимог процесуального законодавства (пункту 6 статті 6 Господарського процесуального кодексу України, пункту 6 статті 18 Кодексу адміністративного судочинства України, пункту 6 статті 14 Цивільного процесуального кодексу України):

1) адвокати, нотаріуси, приватні виконавці, арбітражні керуючі, судові експерти, державні органи, органи місцевого самоврядування та суб'єкти господарювання державного та комунального секторів економіки реєструють офіційні електронні адреси в ЄСІТС в обов'язковому порядку;

2) нагадуємо про необхідність виконання зазначених вимог процесуального законодавства щодо здійснення обов’язкової реєстрації офіційної електронної адреси в ЄСІТС за веб-посиланням  https://cabinet.court.gov.ua;

3) детальні інструкції щодо порядку роботи кожної з підсистем (модулів) розміщені на вебсторінці технічної підтримки користувачів ЄСІТС за покликом: https://wiki.court.gov.ua;

4) відео-інструкції про порядок роботи в Електронному кабінеті розміщені на кожному кроці роботи програмного забезпечення (кнопка "Відеоінструкція" у верхній правій частині сторінки https://cabinet.court.gov.ua).

Окрім цього, всі відеоролики доступні для перегляду на каналі YouTube «Електронний кабінет» https://www.youtube.com/channel/UCbZOPgWYEgmyGG1V-RF8RJg;

5) відповідно до пункту 25 розділу 2 Положення про ЄСІТС, затвердженого рішенням Вищої ради правосуддя від 17 серпня 2021 року № 1845/0/15-21, процесуальні та інші документи, пов’язані з розглядом справ у суді, можуть подаватися до суду виключно з використанням підсистеми «Електронний суд»;

6) водночас пунктом 59 розділу IV «Перехідні положення» Положення про ЄСІТС встановлено, що до початку функціонування всіх підсистем (модулів) ЄСІТС процесуальні та інші документи можуть подаватися до суду в електронній формі з використанням офіційної електронної адреси або адреси електронної пошти, з якої надійшли документи, засвідчені кваліфікованим електронним підписом. До початку функціонування всіх підсистем (модулів) ЄСІТС суд надсилає документи у справах або на офіційну електронну адресу або адресу електронної пошти, з якої надійшли до суду документи, засвідчені кваліфікованим електронним підписом;

7) основні організаційно-правові засади електронного документообігу та використання електронних документів встановлені Законом України «Про електронні документи та електронний документообіг», відповідно до якого під обов'язковим реквізитом електронного документа розуміють обов'язкові дані в електронному документі, без яких він не може бути підставою для його обліку і не матиме юридичної сили;

8) відповідно до статті 6 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» створення електронного документа завершується накладенням електронного підпису. Електронний підпис використовується для ідентифікації автора електронного документа;

9) також відповідно до статті 3 Закону України «Про електронний цифровий підпис» електронний цифровий підпис за правовим статусом прирівнюється до власноручного підпису (за умови додержання встановлених вимог до підпису і сертифікатів). Електронний цифровий підпис використовується фізичними та юридичними особами – суб’єктами електронного документообігу для ідентифікації підписувача та підтвердження цілісності даних в електронній формі;

10) враховуючи зазначене, є обов’язковим підписання електронного документу особистим електронним цифровим підписом, який надаватиме можливість ідентифікувати автора документу, а також підтверджуватиме, що цей документ є оригіналом.

У разі надходження на електронну адресу суду документу без електронного цифрового підпису автора, такий документ не має юридичної сили, підстави для обліку, обробки та реєстрації такого документа відсутні.

 

Учасникам судових процесів для подання документів до суду в електронній формі необхідно:

- зареєструватись у підсистемі «Електронний суд» та подати документ за допомогою електронного кабінету у форматі електронного документу;

або надіслати документ із будь-якої, не забороненої в Україні електронної адреси, засвідчений кваліфікованим електронним підписом.