flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Кількість звернень громадян за 9 місяців 2018 року зменшилася майже вдвічі (в порівнянні з аналогічним періодом 2017 року)

04 жовтня 2018, 15:01

          Звернення громадян є одним із засобів захисту їхніх прав та законних інтересів. Це право закріплено у Конституції України. Так, у статті 40 Конституції України зазначено, що всі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, які у свою чергу зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк. Звернення громадян розглядаються та вирішуються у строки, визначені законом. На всі письмові звернення заявникам надсилається письмова відповідь про наслідки розгляду звернення та прийняте рішення.

Що стосується статистичних даних звернень, то протягом дев'яти місяців 2018  року до суду надійшло 4 звернення, з них: 1 скарга,  3 заяви. Пропозицій (зауважень) у звітному періоді до суду не надходило. Слід відмітити, що кількість звернень громадян зменшилися майже вдвічі в порівнянні  з аналогічним періодом 2017 року, тоді було 7 звернень ( 2 скарги та 5 заяв), що на 3 звернення або на 42, 9% менше.

Надходження звернень пояснюється тим, що громадяни зовсім не орієнтуються  в законодавстві, особливо в процесуальному, не вірно розуміють ті чи інші  статті законів, а також  неявкою в судове засідання  учасників судового процесу, тривалим за часом виконання експертними установами  призначених судом експертиз у справах,  та те, що   деякі справи, по яким  приймає участь два та більше адвокатів, доводиться призначати з урахуванням їх участі  і в і інших судових процесах.  В свою чергу судді постійно аналізують свою роботу  і докладають максимум зусиль, щоб звернень на їх дії не надходило