Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Звернення громадян є одним із засобів захисту їхніх прав та законних інтересів. Це право закріплено у Конституції України. Так, у статті 40 Конституції України зазначено, що всі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, які у свою чергу зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк. Звернення громадян розглядаються та вирішуються у строки, визначені законом. На всі письмові звернення заявникам надсилається письмова відповідь про наслідки розгляду звернення та прийняте рішення.
В першому півріччі 2019 року до суду надійшло 3 звернення (заяви) громадян. Пропозицій (зауважень) у звітному періоді до суду не надходило. Слід відмітити, що кількість звернень громадян зменшилися на 25 % в порівнянні з аналогічним періодом 2018 року, тоді було 4 звернення ( 1 скарга та 3 заяви).
Надходження звернень пояснюється тим, що громадяни зовсім не орієнтуються в законодавстві, особливо в процесуальному, не вірно розуміють ті чи інші статті законів, а також неявкою в судове засідання учасників судового процесу, тривалим за часом виконання експертними установами призначених судом експертиз у справах, та те, що деякі справи, по яким приймає участь два та більше адвокатів, доводиться призначати з урахуванням їх участі і в і інших судових процесах. В свою чергу судді постійно аналізують свою роботу і докладають максимум зусиль, щоб звернень на їх дії не надходило.