Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
У квітні 2019 року проводилось опитування у судах Сумської області з метою вивчення думки громадян, які є відвідувачами судів та користувачами судових послуг задля сприяння налагодженню належної комунікації та взаємодії між судами та громадськістю, а також вдосконаленню роботи судів у цілому.
Дослідження було здійснене за технічної підтримки ГО «Північна правозахисна група»в рамках програми опитувань відвідувачів судів під час реалізації проекту «Проведення опитувань учасників судових проваджень з використанням методології карток громадянського звітування (КГЗ) в Чернігівській та Сумській областях», який здійснювався Чернігівським громадським комітетом захисту прав людини у партнерстві з громадською організацією «Північна правозахисна група» (м. Суми) за підтримки американського народу, наданої через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID) в рамках Програми «Нове правосуддя».
Представником ГО «Північна правозахисна група» Наталією Єсіною було проведено аналіз даних опитування відвідувачів Сумського районного суду Сумської області та надіслані до суду.
Висновки:
З урахуванням кількості відвідувачів за 10 приймальних днів, кількість відвідувачів, які прийняли участь у дослідженні, була 45 осіб.
Отримані в ході опитування дані свідчать про загалом позитивну оцінку відвідувачами якості роботи Сумського районного суду Сумської області: більшість респондентів (93,33%) високо та добре оцінили якість роботи суду, 1 відвідувач поставив посередню оцінку якості роботи суду, негативних оцінок немає, ще 2 респонденти відмовились відповісти на питання.
За 5-бальною шкалою середня оцінка суду всіма респондентами становить 4,67.
Як свідчить аналіз окремих вимірів якості роботи суду найбільш високо відвідувачі суду оцінили повноту та ясність інформації (середній бал оцінювання склав 4,60), зручність та комфортність перебування в суді (середній бал оцінювання склав 4,58), сприйняття роботи судді (середній бал оцінювання склав 4,57). Найбільш критично було оцінено та дотримання термінів судового розгляду (середній бал оцінювання склав 4,32), зокрема, не високо оцінили вчасність призначення засідання по справі; та сприйняття роботи працівників суду (середній бал оцінювання склав 4,54).
Середній інтегральний показник за вимірами якості становить 4,50.
Щодо обробки інформації, яка була отримана від відвідувачів Сумського районного суду Сумської області, під час відповіді на питання, які конкретні зміни, необхідні для покращення роботи цього суду сьогодні, було отримано чимало рекомендацій від відвідувачів, серед яких особи зауважили, щоп потрібно «більше місця для сидіння», та є «дотримання процесуальних строків», «забезпечити умови для людей з обмеженими можливостями вільно потрапляти до суду», «облаштування кімнати для прокурорів та адвокатів». Крім того, дехто з відвідувачів висказав думку про необхідність нового, окремого приміщення для суду та збільшення заробітної платні для працівників. Окремі зауваження стосувались збільшення штату суддів. Слід відмітити, що були отримали як позитивні відповіді на кшталт: «все влаштовує»» та «зауваження відсутні».
Окремої уваги заслуговує оцінка відвідувачів суду сторінка суду в мережі інтернет, адже 80,00 % користувалися можливістю знайти щось корисне на сторінці суду, щодо питання «Чи знайшли Ви на сторінці суду потрібну для Вас інформацію?» - середній бал оцінювання склав 4,74.
Що стосується роботи системи «Електронний суд», більшість респондентів 75,56% зазначили, що знають про початок функціонування цієї системи. Особисто нею користувалися лише 40% (18 осіб). Коментарів відвідувачів щодо роботи системи не було. Середній бал оцінювання роботи системи «Електронний суд» відвідувачами склав 2,78.
Наступні рекомендації були складені після аналізу одержаної в ході опитування інформації разом з представниками суду, з метою покращення функціонування Сумського районного суду Сумської області: